Siirry sisältöön
MarkkinointiKollektiivi | Asiakaskokemus ja asiakasymmärrys markkinoinnin keskiöön

Asiakaskokemus ja asiakasymmärrys markkinoinnin keskiöön – johda, personoi ja erottaudu

Torstai 24.4. kello 14–17
Botta, Museokatu 10, 00100 Helsinki

Tule mukaan varmistamaan, että organisaatiosi markkinoinnissa asiakkaanne varmasti löytyy sieltä kuuluisasta keskiöstä!


Tässä MarkkinointiKollektiivin livetilaisuudessa tarkastellaan monista näkökulmista asiakaskokemusta sekä asiakkaan parempaa ymmärtämistä. Tilaisuuden asiantuntijapuheenvuoroissa syvennytään asiakaskokemuksen johtamiseen, käyttäjäkokemuksen hallintaan, personoituun markkinointiin ja siihen, kuinka asiakaskokemuksen voi viedä teknologian avulla seuraaviin sfääreihin asti.


Tervetuloa tapaamaan kollegoita kasvotusten Helsinkiin! Haluamme mahdollistaa aikaa aidoille kohtaamisille ja keskusteluille, joten asiasisällön jälkeen on varattu aikaa minglaamiselle pikkupurtavan äärellä. Tilaisuudesta ei tule streamia tai videotallennetta: olemme paikalla kokemassa jotain vain tässä hetkessä. Kutsu myös kollegasi mukaan ja tulkaa inspiroitumaan yhdessä.

 


Tilaisuuden puheenvuorot

Ylivoimainen asiakaskokemus on kilpailuetu, jota on vaikea kopioida – näin johdat sen pöytälaatikosta todellisuuteen
 
Sanni Karvonen (Knowit) muistuttaa, että vain kokemuksella, jonka asiakas voi tuntea ja kokea arvokkaana, voidaan erottautua tavalla, joka motivoi asiakasta ostamaan yhä uudelleen ja uudelleen. Sanni kertoo konkreettisia tapoja, miten kokemusta johdetaan ja jalkautetaan läpi organisaation kaikilla eri tasoilla aina johdosta jokaiseen työntekijään. On aika varmistaa, että asiakkaalle tehty lupaus lunastetaan jokaisessa kohtaamispisteessä läpi koko asiakaspolun.

Vie asiakaskokemus uudelle tasolle personoinnin avulla
 
Nykypäivän asiakkaat odottavat personoituja viestejä ja juuri heidän tarpeisiinsa kohdennettua markkinointia – tiedostivatpa he sitä tai eivät. Näin tekoälyn aikakaudella digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen tulisi olla jokaisen markkinoijan työlistalla. Mikko Hämäläinen (Druid) kertoo puheenvuorossaan, miksi personointi on tärkeää, ja mikä vaikutus personoinnilla on markkinoinnin vaikuttavuuteen. Mikko antaa vinkkejä, kuinka personointityötä voidaan helpottaa tekoälyllä ja mitä tulee ottaa huomioon personointia suunnitellessaan.

Phygital Storytelling tapahtumamarkkinoinnissa: Kun asiakaskokemus, AI ja tarinankerronta kohtaavat
 
Tapahtuma ei ole vain hetki – se on brändin kertoma tarina, joka elää osallistujien mukana pitkään tapahtuman jälkeen. Mutta mitä tapahtuu, kun tekoäly astuu mukaan? Miten yhdistää fyysinen ja digitaalinen maailma, eli phygital storytelling, brändikokemuksen ytimeen? Jonna Palmu (Palmulandia) opastaa, kuinka tapahtumat ja brändikokemukset eivät ole enää vain passiivisia esityksiä, vaan muuttuvat räätälöidyiksi, interaktiivisiksi elämyksiksi, joissa osallistujat itse ovat parhaimmillaan tarinan keskiössä. Jonnan vinkeillä saadaan yhdistettyä tarinankerronta tekoälyyn ja elämyksellisiin bränditiloihin, mikä avaa uusia mahdollisuuksia syvempiin, yksilöityihin asiakaskokemuksiin.

Kuinka voit aktivoida ja ymmärtää asiakkaitasi verkossa paremmin vuonna 2025
 
Ennen kaikki tuntui helpommalta – verkkosivuille saatiin liikennettä, asiakkaiden kanssa keskusteltiin vapaammin ja digimarkkinointi oli suoraviivaisempaa. Tänään tietosuoja-asetukset, asiakkaiden varovaisuus verkossa ja valinnanvaran räjähdysmäinen kasvu tekevät asiakkaiden tavoittamisesta ja ymmärtämisestä entistä haastavampaa. Olli Lehtisalo (Leadoo) auttaa yrityksiä muuttamaan verkkosivustonsa tehokkaiksi tulonlähteiksi. Puheenvuorossaan hän avaa, kuinka markkinointi ja myynti voivat tehdä tiiviimpää yhteistyötä, parantaa asiakasymmärrystä ja mahdollistaa merkityksellisemmän vuoropuhelun asiakkaiden kanssa. Lisäksi hän kertoo, miten moderni teknologia voi auttaa kiireisiä asiantuntijoita saavuttamaan tavoitteensa tehokkaammin.

 


Tilaisuus on kaikille avoin ja veloitukseton. MMA on Myynti- ja MarkkinointiKollektiivin pääyhteistyökumppani. Yhteisenä päämääränämme on tehdä yhdessä Suomesta entistäkin parempi myynti- ja markkinointimaa.