Google Ads – hakukonemainonnan perusteet
Torstai 15.5. klo 9.00−12.00
Webinaari
Varmista tuotteidesi tai palveluidesi näkyvyys Google-hakutulosten kärkipäässä ja tule Google Ads -hakumainonnan koulutukseen!
Tavoite
Koulutuksessa perehdyt Google-hakumainonnan perusteisiin ja luot ensimmäisen hakukampanjan sekä opit analysoimaan tuloksia Google Adsin ja Google Analytics -kävijäseurannan avulla. Lisäksi kokenut kouluttaja jakaa käytännönläheisiä optimointivinkkejä ja toimialakohtaista tietotaitoa.
Kenelle
Koulutus soveltuu vasta-alkajalle eikä aiempaa kokemusta Google Ads –mainonnasta tarvita. On suositeltavaa, että osallistujalla on valmiina käytössään Google-tili (Google Ads -tilin luomista varten) tai jo olemassa oleva Google Ads -tili harjoittelua varten.
Ohjelmaversio
Tarvitset vain toimivan nettiyhteyden ja selaimen (Google Chrome suositeltava).
Koulutuksen sisältö
Johdanto Google Ads -mainontaan
Mikä on Google Ads ja miksi käyttää sitä?
- Google Adsin rooli digitaalisessa markkinoinnissa
- Mainonnan eri muodot ja miten ne tavoittavat käyttäjiä
Tärkeimmät käsitteet ja termit
- CPC, CPA, konversio, CTR ja muut tärkeät mittarit
Mainoshuutokauppa
- Miten Google Ads -huutokauppa toimii
- Budjetoinnin ja hinnoittelun perusteet
Mainostyypit Google Adsissa
- Hakumainokset, display-mainokset, videomainokset, shopping-mainokset ja sovelluskampanjat
Kampanjoiden luominen ja hallinta
Kampanjasuunnittelun perusvaiheet
- Tavoitteiden asettaminen ja budjetointi
- Kohderyhmän valinta ja kohdistustavat
Hakumainosten luominen
- Avainsanojen valinta ja avainsanatyökalun hyödyntäminen
- Mainostekstin kirjoittaminen: parhaan laadun saavuttaminen
A/B-testaus ja mainosten optimointi
- Erilaisten mainosversioiden testaaminen ja tulosten seuraaminen
Analytiikan perusteet
- Google Analytics -liittäminen ja raportoinnin perusteet
- Tulosten seuraaminen ja analysointi
Optimointi ja kehittäminen
Kampanjoiden optimointistrategiat
- Mainosten ja avainsanojen optimointi tulosten parantamiseksi
- Biddausstrategioiden valinta ja muokkaus
Kohderyhmän analysointi ja uudelleenmarkkinointi
- Asiakassegmentoinnin ja uudelleenmarkkinoinnin hyödyntäminen
Konversioiden seuranta ja optimointi
- Konversioseurannan asettaminen ja konversioiden parantaminen
Kouluttaja: Eduhouse
Avainsanat: Google Ads, hakukonemainonta, verkkomainonta, mainoshuutokauppa, CPC, CPA
Tästä webinaarista ei tehdä jälkikäteen katsottavissa olevaa tallennetta.
Koulutuksen ilmoittautumisaika päättyy 12.5.2025.
Huomioithan, että tapahtumiemme osallistumislinkit ovat henkilökohtaisia ja ilmoittautumisesi on aina sitova. Jos et pääsekään osallistumaan koulutukseen, muista perua osallistumisesi. Peruuttamattomista poissaoloista veloitamme 30 euron maksun.