Siirry sisältöön
Google Analytics – syväsukellus analytiikkaan

Google Analytics – syväsukellus analytiikkaan

Perjantai 19.9. klo 13.00−16.00
Webinaari

Haluatko ymmärtää Google Analyticsin perusteet ja päästä syvemmälle analytiikan hyödyntämiseen? Tässä tehokkaassa 3 tunnin koulutuksessa yhdistämme perus- ja jatkotason sisällöt napakaksi kokonaisuudeksi. Opit, kuinka Google Analytics toimii, miten saat irti olennaiset raportit ja miten voit syventää analytiikkaa tavoitteidesi mukaan.

Koulutuksessa käydään läpi myös Google Ads -raportointia Analyticsissa.
Lisäksi perehdymme käytännönläheisesti ja selkeästi siihen, miten analytiikkaa voi hyödyntää tehokkaasti liiketoiminnan, verkkosivustojen optimoinnin ja markkinoinnin tukena.

Tavoite

Koulutuksen tavoitteena on antaa osallistujille vahva kokonaiskuva Google Analyticsista ja sen tehokkaasta hyödyntämisestä. Opit Google Analyticsin perusteet ja raportoinnin keskeiset työkalut. Käsittelemme myös edistyneemmät työkalut, kuten kartoitukset, segmentoinnin, tapahtumien määrittelyn ja käyttäjäpolkujen analysoinnin.

Koulutuksen jälkeen osaat käyttää Google Analyticsia monipuolisemmin ja tuloksellisemmin!

Kenelle

Tämä koulutus sopii sekä uusille GA4 käyttäjille, että niille, jotka haluavat yhdistää perusteet ja jatkotason käytännön hyödyksi.

Ohjelmaversio

Koulutuksessa käytetään Google Analyticsin uusinta versiota (GA4).

Koulutuksen sisältö

Google Analyticsin perusteet ja tehokas käyttö

  • Google Analyticsin tärkeimmät ominaisuudet ja käsitteet
  • Navigointi ja raporttien hallinta
  • Hakuominaisuudet ja tiedon etsiminen nopeasti
  • Taulukoiden muokkaus ja ulottuvuuksien hallinta
  • Tiedon vertailu ja ajanjaksojen muokkaaminen

Tapahtumien ja konversioiden seuranta

  • Mitä tapahtumat ovat ja miksi ne ovat keskeisiä analytiikassa?
  • Tapahtumien luonti ja hallinta Google Analyticsissa
  • Konversioiden seuranta ja verkkokaupan analytiikka

Datan hyödyntäminen ja liiketoiminnallinen tulkinta

  • Keskeisimmät analyysit: mitä kannattaa seurata ja miksi?
  • Käyttäjäpolut: mistä käyttäjät tulevat ja miten he liikkuvat sivustolla?
  • Käyttäjäsegmentointi: ketkä vierailevat sivustollasi ja mitä he tekevät?
  • Sivuston suosituimmat sisällöt ja hakutoiminnot
  • Tiedon visualisointi ja raporttien tehokas hyödyntäminen
  • Google Ads-raportointi Analyticsin näkökulmasta.

Räätälöinti ja edistynyt raportointi

  • Omat tietoluokat ja mukautetut mittarit
  • Asiakkaan elinkaaren arvon tuominen analytiikkaan
  • Käyttäjätunnisteiden hyödyntäminen
  • Raporttien automatisointi ja muokkaaminen
  • Käytännön esimerkkejä eri liiketoimintatarpeisiin

Kouluttaja: Eduhouse

Avainsanat: Google Analytics, GA4, Google Ads, Verkkosivuanalytiikka, Raportointi, Konversioseuranta, Datapohjainen päätöksenteko

Tästä webinaarista ei tehdä jälkikäteen katsottavissa olevaa tallennetta.


Koulutuksen ilmoittautumisaika päättyy 16.9.2025.

Jos koulutuksistamme herää kysyttävää tai tarvitset apua, jäsenpalvelumme auttaa mielellään! Yhteystietomme löydät täältä » 

Huomioithan, että tapahtumiemme osallistumislinkit ovat henkilökohtaisia ja ilmoittautumisesi on aina sitova. Jos et pääsekään osallistumaan koulutukseen, muista perua osallistumisesi. Peruuttamattomista poissaoloista veloitamme 30 euron maksun.
 
Koulutus on maksuton MMA:n jäsenille. Etkö ole vielä jäsen? Lue lisää jäsenyydestämme ja tule mukaan omiesi joukkoon!