
SOME-markkinointi 3 – mainoskampanjat
Torstai 4.12. klo 9−12
Webinaari
Sosiaalisen median mainokset eivät ole vain yksittäisiä mainoksia, vaan ne kannattaa räätälöidä yleisön mukaan jotta maksimoit mainosten tehokkuuden. Tämä onnistuu melkein kaikissa someympäristöissä kun mainoksen sijaan rakennat mainoskampanjan, jossa voit kohdentaa eri yleisöille eri mainokset ja käyttää ”retaa” eli kohdentaa mainoksiasi aiemmalle yleisöllesi.
Tavoite
Koulutuksessa opit käyttämään edistyneitä mainostustyökaluja eri sosiaalisen median alustoilla, rakentamaan mainoskampanjoita, sekä ymmärtämään niihin kuuluvia elementtejä sekä analytiikkaa. Koulutuksessa tutustumme edistyneeseen mainontaan Metan alustoilla (esim. Facebook & Instagram) sekä huomaamme miten samankaltaista onkaan mainostus LinkedInissä ja TikTokissa.
Kenelle
Koulutus soveltuu kaikille, jotka haluavat oppia saamaan enemmän näkyvyyttä ja mainostamaan sosiaalisessa mediassa Facebookin, Instagramin, LinkedInin ja TikTokin alustoilla. Osallistujalta toivotaan some-mainonnan perusteiden osaamista, esimerkiksi SOME-mainonta 1-kurssin suorittamisella.
Ohjelmaversio
Koulutuksessa käytämme sosiaalisen median nettisovellusten kautta, joten erillisiä sovelluksia ei tarvitse asentaa.
Koulutuksen sisältö
Hyvät mainoskäytännöt
- Hyvän ja tavoitetta tukevan mainoksen anatomia
- Erilaiset tavat mainostaa
- Tärkeimmät sosiaalisen median mainonnan mittarit ja niiden seuranta
- Mainoksen kehittäminen saadun analytiikan perusteella
- Mainoskäytännöt ja herkkyys: syrjivä käytäntö, erityinen mainosluokka ja todellinen edunsaaja – mainonnassa onnistuminen on taitolaji!
- Mitä mainonta suunnilleen maksaa?
Mainoskampanjat
- Mainostyökaluihin pääsy Metan alustoilla, LinkedInissä ja TikTokissa
- Mainoskampanjoiden rakentuminen ja ymmärtäminen (silloinkin kun niillä on toinen nimi)
- Tavoitteellisen mainoskampanjan rakentaminen alusta loppuun
- Mainosten visuaalisen ja tekstisisällön luominen
- A/B-testaaminen
- Mainoksen tulokset ja niiden tutkiminen
Kouluttaja: Eduhouse
Avainsanat: mainoskäytännöt, mainonnassa onnistuminen, mainoskampanja, kustannukset, mainoskampanjat, Meta, LinkedIn, TikTok, Instagram, Facebook, tavoitteellinen mainoskampanja, mainosten visuaalinen sisältö, tekstisisältö, A/B testaaminen, avainsanat
Tästä webinaarista ei tehdä jälkikäteen katsottavissa olevaa tallennetta.
Koulutuksen ilmoittautumisaika päättyy 1.12.2025
Huomioithan, että tapahtumiemme osallistumislinkit ovat henkilökohtaisia ja ilmoittautumisesi on aina sitova. Jos et pääsekään osallistumaan koulutukseen, muista perua osallistumisesi. Peruuttamattomista poissaoloista veloitamme 30 euron maksun.