Siirry sisältöön
Saavutettavuus – tavoittava digimarkkinointi

Saavutettavuus – tavoittava digimarkkinointi

Perjantai 7.3. klo 9.00−11.00
Webinaari

Miten varmistat, että tuottamasi sisältö on kaikille saavutettavaa, helposti kulutettavaa, tietoturvallista ja tavoittavaa? Saavutettavuuden huomioiminen parantaa markkinointisisältöjesi käytettävyyttä ja löydettävyyttä – kuluttajan rajoitteista riippumatta!

Tavoite

Sukella saavutettavuuden maailmaan ja opi tuottamaan markkinointisisältöjä, jotka ovat esteettömiä ja käyttäjien sekä hakukoneiden löydettävissä. Koulutuksen käytyäsi tiedät, mitä saavutettavuuteen liittyviä seikkoja sinunkin kannattaa huomioida digimarkkinoinnin suunnittelussa ja toteutuksessa.

Kenelle

Digitaalisen saavutettavuuden huomioimisesta on hyötyä aivan kaikille yrityksille ja organisaatioille – niillekin, joille saavutettavuusvaatimukset eivät ole toistaiseksi laissa määrättyjä. Kurssi sopii kaikille, jotka tuottavat työssään sisältöä digitaalisiin kanaviin.

Ohjelmaversio

Koulutus ei edellytä mitään tiettyä ohjelmistoa.

Koulutuksen sisältö

Miksi saavutettavuudesta pitää huolehtia?

  • Kulutettavan sisällön vaikutukset ja mahdollisuudet
  • Digipalvelulaki
  • WCAG standardi
  • Saavutettavuus ja laatu

Kuinka minä voin tehdä saavutettavaa sisältöä?

  • Saavutettava sisältö on myös SEO sisältöä
  • Metatiedot
  • Esimerkkejä saavutettavasta sisällöstä
  • Saavutettavan sisällön ABC, huolehdi ainakin näistä

Kouluttajakuvaus

Riina Kruut on viestinnän ammattilainen, helposti lähestyttävä verkostoituja ja idearikas markkinointiyrittäjä. Hänelle on tärkeää saada koulutuksiin osallistujat innostumaan sosiaalisen median mahdollisuuksista, ja saada heidät luottamaan persoonalliseen viestintään sekä kykyynsä jakaa mielenkiintoisia tarinoita markkinoinnin tehostamiseksi. Riina on energinen, inspiroiva ja rohkaiseva kouluttaja, joka pyrkii tarjoilemaan koulutettaville aina viimeisimmän tiedon helposti ymmärrettävässä ja käytännönläheisessä muodossa. Riina ahkeroi markkinoinnin johtamisen ja koulutusten ohella tiiviisti myös erilaisten tekstien parissa sekä sparraa asiantuntijoita laadukkaaseen, vaikuttavaan ja tavoittavaan viestintään.

Kouluttaja: Eduhouse

Avainsanat: markkinointi, viestintä, sisällöntuotanto, saavutettavuus, esteettömyys, tietoturva, digipalvelulaki, WCAG, hakukoneoptimointi, digimarkkinointi, sosiaalinen media, verkkosivut

Tästä webinaarista ei tehdä jälkikäteen katsottavissa olevaa tallennetta.


Koulutuksen ilmoittautumisaika päättyy 4.3.2025.

Jos koulutuksistamme herää kysyttävää tai tarvitset apua, jäsenpalvelumme auttaa mielellään! Yhteystietomme löydät täältä » 

Huomioithan, että tapahtumiemme osallistumislinkit ovat henkilökohtaisia ja ilmoittautumisesi on aina sitova. Jos et pääsekään osallistumaan koulutukseen, muista perua osallistumisesi. Peruuttamattomista poissaoloista veloitamme 30 euron maksun.
 
Koulutus on maksuton MMA:n jäsenille. Etkö ole vielä jäsen? Lue lisää jäsenyydestämme ja tule mukaan omiesi joukkoon!