Siirry sisältöön
Sitouttavat somesisällöt 2024

Sitouttavat somesisällöt 2024

Perjantai 29.11. klo 9–12
Webinaari

Haluatko tietää, mikä on vuonna 2024 pysäyttävän ja arvoa tuottavan sisällön salaisuus? Tällä kurssilla opit, mitä sinun tulee ottaa sosiaalisen median sisällöntuotannossa huomioon, jos haluat erottua laadukkaalla, inspiroivalla ja tavoittavalla sisällöllä.

Tavoite

Tällä kurssilla opit, mikä sisällöntuotannossa ja suunnittelussa on merkityksellistä: Millä tavoin valtavassa viestitulvassa saadaan oma yleisö pysähtymään ja mitä huomionarvoista sisällöntuotannossa on, kun puhutaan orgaanisesta ja maksetusta mainonnasta? Tavoitteena on, että koulutuksen jälkeen sinulla on loistavat edellytykset sisällön suunnitteluun ja toteutukseen sekä ymmärrät erilaisten sisältömuotojen merkityksen ja vaatimukset sosiaalisen median kanavissa.

Kenelle

Koulutus on tarkoitettu kaikille, joiden työpöydällä on sisältöjen tuottaminen ja suunnittelu – joko konkarina tai vasta-alkajana. Olit sitten yrittäjä tai palkkatyössä, mutta toimit myynti- tai markkinointitehtävissä, saat koulutuksesta loistavat vinkit toimialasta riippumatta. On eduksi, jos kurssille osallistuessasi sinulla on jo hieman kokemusta sosiaalisen median eri kanavista.

Ohjelmaversio

Koulutus ei edellytä mitään tiettyä ohjelmistoversiota.

Koulutuksen sisältö

Suunnitelmallisuus ja kohderyhmätuntemus

  • Miten suunnittelen sisältöä, joka kiinnostaa yleisöäni ja erottuu joukosta?
  • Mihin asioihin sisällöntuotannossa kannattaa panostaa?
  • Mikä kiinnostaa, puhututtaa ja mihin reagoidaan vuonna 2024?
  • Miten luot kuvitteellisen kohdeyleisön ja miten analysoin sisällöntuotannon onnistumista?
  • Miten luot sisältöstrategian ja julkaisusuunnitelman?

Sitouttavat somesisällöt eri kanavissa

  • Erilaiset kanavat ja sisältömahdollisuudet
  • Erilaiset sisältömarkkinoinnin mahdollisuudet ja strategiat
  • Orgaaninen vai maksettu – miten vaikuttaa sisältöjen suunnitteluun?
  • Miten huomioit tietosuojan, saavutettavuuden ja muut määrittävät tekniset asiat julkaisuissa?

Työkalut sisällöntuotannon onnistumisen tueksi

  • Miten hallinnoit monikanavaista sisällöntuotantoa helposti?
  • Lyhyt katsaus somekanavien omiin hallinnointityökaluihin: Meta Business Suite ja LinkedIn-ajastuksen tekeminen
  • Lyhyt katsaus sisältöjen suunnittelutyöhön  – näillä pääset pitkälle: Trello, ChatGPT, Canva
  • Vinkki ja ideapankki

Avainsanat

sosiaalinen media, sisällöntuotanto, julkaisusuunnitelma, sisältöstrategia, somekanava, sisältösuunnitelma, copywrite, kohdeyleisö, viestintä, markkinointi

Kouluttajakuvaus

Kouluttajamme Riina Kruut on viestinnän ammattilainen, helposti lähestyttävä verkostoituja ja idearikas markkinointiyrittäjä. Hänelle on tärkeää saada koulutuksiin osallistujat innostumaan sosiaalisen median mahdollisuuksista ja saada heidät luottamaan persoonalliseen viestintään sekä kykyynsä jakaa mielenkiintoisia tarinoita markkinoinnin tehostamiseksi.

Riina on energinen, inspiroiva ja rohkaiseva kouluttaja, joka pyrkii tarjoilemaan koulutettaville aina viimeisimmän tiedon helposti ymmärrettävässä ja käytännönläheisessä muodossa. Riina ahkeroi markkinoinnin johtamisen ja koulutusten ohella tiiviisti myös erilaisten tekstien parissa sekä sparraa asiantuntijoita laadukkaaseen, vaikuttavaan ja tavoittavaan viestintään.

Kouluttaja: Eduhouse 

Ilmoittaudu viimeistään 26.11.

Huomioithan, että tapahtumien osallistumislinkit ovat henkilökohtaisia. Jokaisen osallistujan tulee ilmoittautua koulutukseen erikseen. Koulutukset ovat ilmaisia vain MMA:n jäsenille.
 
Webinaarista ei tehdä jälkikäteen katsottavissa olevaa tallennetta.
 
Ilmoittautumisesi on aina sitova. Äkillisen esteen sattuessa muistathan perua osallistumisesi. Peruuttamattomista poissaoloista veloitamme sinulta 30 euron maksun.