Siirry sisältöön
Sosiaalinen media – mittaaminen

Sosiaalinen media – mittaaminen

Tiistai 29.4. klo 13.00−16.00
Webinaari

Sosiaalisen median kanavien menestyksestä saa irti paljonkin tietoa, jos vain osaa etsiä. Somen ei tarvitse olla vain mutu-tuntumaa ja arvailua, vaan voimme esimerkiksi mitata kanavan tavoitettavuutta ja seurata, nouseeko vai laskeeko kanavamme teho.

Tavoite

Tutustut Facebookin, Instagramin ja Twitterin kävijätiedon analytiikkaan ja mitä eri reittejä sitä voit tutkia. Lisäksi opit, kuinka viet tietoa sosiaalisen median kanavista esimerkiksi Exceliin.

Kenelle

Koulutus sopii henkilöille, jotka ylläpitävät tai muuten pyörittävät somekanavia ja haluavat oppia enemmän niiden datan analysoinnista.

Ohjelmaversio

Koulutuksessa käytetään sosiaalisen median palveluita, ei erillisiä sovelluksia.

Koulutuksen sisältö

Facebookin ja Instagramin analytiikka

  • Analytiikka Facebook-sivun kautta
  • Tietoihin pääsy Creator Studio tai Business Suiten kautta
  • Yksityiskohtainen analytiikka Business Managerin kautta
  • Oleellisimpien termien selvittäminen

Tärkeimmät seurattavat Facebookissa

  • Seuraajamäärän ja tykkääjien seuranta
  • Yleinen kattavuus
  • Julkaisujen näytöt ja reaktiot
  • Mikä on paras julkaisutyyppisi?
  • Julkaisujen benchmarkkaus kilpailijoiden kanssa
  • Tietojen vienti Exceliin tai muualle analysointia varten

Creator Studion hyödyntäminen Facebookin ja Instagramin kanssa

  • Yleisön analysointi, ketkä sinua seuraavat?
  • Videokatseluiden analysointi

Analytiikka Business Managerissä

  • Sivun kattavuus ja sen kehittyminen
  • Sisällön analysointi, lajittelu ja vienti Exceliin
  • Analysoitavien ajanjaksojen valitseminen
  • Julkaisujen järjestely
  • Oman kohderyhmän analytiikka
  • Potentiaalisten kohderyhmien analysointi ja tallentaminen

Analytiikka Twitterissä

  • Twitterin visuaaliset tilastot ja niiden lukeminen
  • Twiittien toimintojen ja näyttöjen analysointi ja kehittymisen seuraaminen
  • Ajanjaksojen valinta analysointia varten
  • Tietojen vienti Exceliin analyysia varten
  • Twitterin videonäyttöjen analysointi

Kouluttaja: Eduhouse

Avainsanat: Some, sosiaalinen media, analyysi, mittaaminen, mittari, analytiikka, kävijätiedot, kattavuus, Facebook, Instagram, Twitter

Tästä webinaarista ei tehdä jälkikäteen katsottavissa olevaa tallennetta.


Koulutuksen ilmoittautumisaika päättyy 24.4.2025.

Jos koulutuksistamme herää kysyttävää tai tarvitset apua, jäsenpalvelumme auttaa mielellään! Yhteystietomme löydät täältä » 

Huomioithan, että tapahtumiemme osallistumislinkit ovat henkilökohtaisia ja ilmoittautumisesi on aina sitova. Jos et pääsekään osallistumaan koulutukseen, muista perua osallistumisesi. Peruuttamattomista poissaoloista veloitamme 30 euron maksun.
 
Koulutus on maksuton MMA:n jäsenille. Etkö ole vielä jäsen? Lue lisää jäsenyydestämme ja tule mukaan omiesi joukkoon!