20:00 jäljellä vahvistaa ilmoittautuminen
Paikkojesi varaus on ehtinyt vanhentua. Paikkoja saattaa kuitenkin olla vielä vapaana
Haasta ja Voita -myyntivalmennus
ICT Hub Joensuu & Salamander Oy, Samuli Suvela
Oletko kokenut myyjä, joka kamppailee asiakkaiden suurten toiveiden kanssa? Haluatko erottua kilpailijoistasi? Haluatko nostaa myyntitaitosi uudelle tasolle? Tervetuloa ICT Hubin toista kertaa järjestämään ja paljon kehuttuun Haasta ja Voita -myyntivalmennukseen!
Kilpailu kovenee ja asiakkaiden odotukset kasvavat jatkuvasti. Myyntitaitojen päivittäminen ja askeleen edellä pysyminen ovat 2020-luvun myyjän elinehto. Lähde siis mukaan tekemään uusia oivalluksia sekä kuulemaan edistyneistä strategioista myyntimenestyksen saavuttamiseksi.
Haasta ja voita -myyntivalmennus järjestetään Joensuun Tiedepuiston Vellamo-luokassa (1. rakennus, 2. krs) 7.11.2024 klo 8-16. Alkuun tarjoamme kahvia ja pientä purtavaa, välissä omakustanteinen lounas.
Valmennukseen mahtuu 20 ensimmäistä ilmoittautujaa, joten olethan nopea!
Mikäli et jostain syystä pääse osallistumaan myyntivalmennukseen, olethat yhteydessä ICT Hub Joensuun vetäjiin Pinjaan (pinja.konttinen@businessjoensuu.fi) tai Merviin (mervi.huttunen@businessjoensuu.fi).
Valmennus järjestetään suomen kielellä. Valmennettavat saavat valmennuksen materiaalipaketin itselleen valmennuksen päätyttyä.
Valmennuksen tarjoaa ICT Hub Joensuu -kasvuohjelma, jota hallinnoi Business Joensuu Oy. Hanke on Pohjois-Karjalan maakuntaliiton ja Euroopan Unionin osarahoittama.
Mitä odottaa?
1. Ennakkotehtävä
Aktivoivan ennakkotehtävän avulla orientoidutaan valmennukseen. Ennakkotehtävä lähetetään osallistujille noin viikko ennen valmennusta, ja se vaatii noin 1h työaikaa.
Ennakkotehtävä sisältää oman verkostoitumissuunnitelman pohtimisen: onnistuneiden asiakascasejen vivutus (LinkedIn, referenssiliidit), syöttäjäverkoston rakentaminen, vastavuoroisuuden hyödyntäminen sekä digitaalinen ja fyysinen verkostoituminen.
2. Valmennuspäivä 7.11.2024 klo 8-16 (Vellamo-luokka, 1. rakennus, 1.krs., Joensuun Tiedepuisto)
Valmennuspäivän teemat ovat seuraavat:
- Myynnin murros ja toimintamallit huipputulosten taustalla: verkostoitumissuunnitelmat ja parhaat käytännöt Suomesta ja maailmalta
- Artificial & Emotional Intelligence - Voittava yhdistelmä
- ICT-ratkaisumyyntiprosessin syväsukellus kipupisteisiin - Valmistautuminen, eri tietolähteiden AI-avusteinen kontaktin luominen ja kohtaamisen suunnittelu, kohtaamisen psykologia, ostoprosessin ymmärtäminen, päätöksentekijöihin vaikuttaminen sekä parhaat vinkit tarjouspyyntövetoisten asiakkuuksien voittamiseen
- EI Special: Eri ostajaprofiilit - Tunnistaminen ja oman toiminnan mukauttaminen
Valmennusmetodeina hyödynnetään niin aktivoivia case-harjoituksia, aktivoivia ja innostavia esimerkkikertomuksia myyntionnistumisista sekä intensiivisiä pari-/pienryhmämietintöjä kipupisteiden ratkaisemiseksi. Lisäksi asiakasprofiloinnin harjoittelua ja oman tuotteen/palvelun hyötyjen muokkausta eri päätöksentekijöille.
3. Implementointi arkeen
Valmennuksen jälkeen saat oman suorituksen reflektointitehtävän.
Valmennuksen tavoitteet
Valmennusten ensisijainen tavoite on vaikuttaa positiivisesti valmennettavien myyntituloksiin. Yleisesti ICT-alalla käytettäviä mittareita tähän ovat:
- MRR (Monthly Recurring Revenue), eli jatkuvan kuukausilaskutuksen kasvattaminen
- Uudet asiakkuudet, kpl
- Churnin, eli asiakaspoistuman pienentyminen
- Myynnin topline, eli esim. projektimyynnin liikevaihto
Lisäksi mittareihin voidaan lisätä laadullisia tekijöitä, kuten asiakaskokeman (CX) parantuminen, parempi asiakasymmärrys ja asiakkaiden suositteluhalukkuuden nouseminen.
Jokainen osallistuja voi halutessaan määritellä em. mittarien perusteella omat tavoitteensa, joihin valmennuksen antamilla kyvykkyyksillä haluaa päästä.
Salamander Sales & Strategy Oy
Salamander Sales & Strategy Oy:n valmennusfilosofia yhdistää ratkaisumyynnin ja asiakaspsykologian johtavia ja parhaita käytäntöjä tehokkaiksi valmennuskokonaisuuksiksi. Salamander-valmennuksia on toteutettu Suomen lisäksi 38 maassa. Salamander on vuosien varrella sparrannut yli 20 000 myyjää ja myynnin johtajaa. Parhaiden käytäntöjen lisäksi valmennuksissa yhdistyvät myynnin ja myynnin johtamisen akateeminen tutkimustieto, tekoälyn hyödyntämisen mahdollisuudet ja konkreettiset arjen vinkit.
Valmennusfilosofian keskiössä on "Transformational Leadership" -ajattelu: yksilöön keskittyminen, älyllinen haastaminen, kannustus ja motivointi sekä työn merkityksellisyyden vahvistaminen. Valmennusten implementointi arkeen varmistetaan käytännön case-harjoitteina ja osallistavina, tekemiseen perustuvina työpajahetkinä. Kaikki case-harjoitukset laaditaan vastaamaan arjen todellisia tilanteita ja asiakkuuksia.
Tutustu tarkemmin Salamander Sales & Strategy Oy:n tästä linkistä.
Valmentaja Samuli Suvela, Senior Advisor
Myynnin valmennuksiin saamme valmentajaksi Salamander Sales & Strategy Oy:n Senior Advisorin Samuli Suvelan, joka on toiminut ICT-yhtiöiden myynnin valmentajana vuodesta 1998. Koulutukseltaan Samuli on muutos- ja innovaatiojohtamisen maisteri. Uransa aikana Samuli on päässyt toimimaan useiden ICT-alan yhtiöiden hallituksissa sekä neuvonantajana, ml. ICT-alan exit-caset myyjän puolelta.
Tutustu tarkemmin Samuliin tämän LinkedIn -profiilin kautta tästä linkistä.
Samuli toivottaa ICT Hubilaiset lämpimästi tervetulleeksi myyntivalmennuksiin!