- Mitä uudistuvat perusopetuslaki ja perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet tarkoittavat toiminta-alueittaisen opetuksen järjestämisessä?
- Valterin konsultaatiopalveluiden ja materiaalien esittely (uudistuva Palapelimalli, AACi-kommunikaatiomateriaali)
- Osallistujien ennakolta esittämien kysymysten käsittely
Kukka-Maaria tietää, miten moniammatillisesti suunnitella ja toteuttaa monitarpeisten oppilaiden opetusta. Hän pystyy selkeästi ja käytännönläheisesti avaamaan myös sitä, miten järjestää toiminta-alueittainen opetus. Myönteisen käyttäytymisen tukemisen tavat ovat Kukka-Maarian kouluarjessa hyödyntämiä.
- toiminta-alueittain järjestetty opetus
- moniammatillisuus

Päivillä on tietoa sekä vahvaa käytännön kokemusta ja osaamista monitarpeisten sekä yksilöllistä oppimisen tukea tarvitsevien lasten ja nuorten opetukseen ja toimintakyvyn huomioiseen liittyen (oppimisympäristö ja oppimateriaalit). Hän on toiminta-alueittain järjestettävän opetuksen asiantuntija. Päivi on taitava avaamaan käytännönläheisesti oppimisen tukeen liittyviä pedagogisia asiakirjoja ja niiden kirjoittamista sekä niitä ohjaavia juridisia näkökulmia.
- Toiminta-alueittain järjestettävä opetus
- Näkövammaisen oppilaan opetus ja koulunkäynnin tuki sekä opetuksen järjestäminen
- Aivoperäinen näkövamma ja sen huomioiminen opetuksessa
- Esi- ja perusopetuksen järjestäminen oppilaalle, jolla on oppimiskykyyn vaikuttava vamma, sairaus tai toimintakyvyn rajoite
