Kauppakamariaamiainen: Keinot myynnin ja markkinoinnin tulokselliseen yhteistyöhön
Keinot myynnin ja markkinoinnin tulokselliseen yhteistyöhön
Miten saada myynnin ja markkinoinnin yhteistyöhön tuloksia datalla? Miten nähdä kuinka markkinointi performoi eli mikä tuottaa tulosta tai miten seurata myynnin aitoa aktiivisuutta?
Ceili tulee käsittelemään Tampereen kauppakamarin aamiaistilaisuudessa datalla johtamisen eri ulottuvuuksia ja sen luomia arjen käytännön hyötyjä konkreettisten esimerkkien kautta niin myynnille kuin markkinoinnillekin. Lisäksi keskustelemme siitä, miten tekoäly tulee tukemaan myynnin ja markkinoinnin työtä jatkossa.
Tule kuulemaan mm. näistä teemoista arjen käytännön esimerkkien kautta:
- Mitä myynnin ja markkinoinnin kannattaa määritellä yhdessä?
- Jos myynnillä on kylmää prospektikantaa, johon ollaan lähdössä tekemään myyntiä, miten markkinointi voi lämmitellä niitä etukäteen?
- Voisiko myynti ottaa koppia potentiaalisista prospekteista jo ennen kuin markkinointi syöttää myynnille liidejä?
- Miten tieto saadaan kulkemaan myynniltä markkinoinnille ja toisin päin?
- Myyntiä palkitaan myynnin tuloksista – tulisiko markkinointia palkita myös, jos markkinointi on syöttänyt liidin alun perin?
Tärkeää myynnin ja markkinoinnin onnistumisen kannalta on, että molemmat toimivat samalla alustalla läpinäkyvästi. Yhteisillä mittareilla päästään pureutumaan myyntiputken vaiheisiin ja huomataan yhdessä taklattavat esteet. Kun toiminta on määrittelystä, toimeenpanoon, tuloksien mittaamiseen ja kehittämiseen yhteistä, on myös tuloksien mahdollista olla puhuttelevia.
- Miten tekoäly on jo vaikuttanut ja tulee vaikuttamaan yritysten liidituotantoon?
- Mikä ihme on AIQL ja korvaako se MQL:n?
- Miten teknologia tukee datalla johtamista?
Tule hakemaan uusia ideoita ja inspiroitumaan yhdessä!
Sami Kettunen
Partner & CEO, Ceili Oy
Ceilin toimistusjohtaja vuodesta 2019 lähtien, jolle on kertynyt IT-alalta kokemusta eri rooleista yli 25 vuoden ajalta.
|
Jani Nurminen
Partner & Salesforce Architect, Ceili Oy
Ceilin Tampereen toimistolla vaikuttava pitkän linjan IT-ammattilainen, joka pääsee työssään luomaan sekä monipuolisia asiakkaiden liiketoimintakokonaisuuksia että mentoroimaan nuorempia osaajia.
|
Julia Ryhänen
Marketing Manager & Salesforce Consultant, Ceili Oy
Markkinoinnin ammattilainen, joka pääsee työssään rakentamaan ja kehittämään niin asiakkaidemme kuin Ceilin omaakin markkinointia teknologiapainotteisesti. |
OHJELMA
- 8:30 Aamupala ja verkostoituminen
- 9:00 Tilaisuuden avaus
Tampereen kauppakamari, Hanna Ojaniemi & Ceili, Head of Marketing and Communications - 9:10 Myynnin ja markkinoinnin yhteispelillä tuloksia
Miten myynti ja markkinointi voivat konkreettisesti pelata yhteen ja mitkä asiat tukevat onnistumista?
CEO & Partner Sami Kettunen, Ceili - 9:30 Tekoäly osana liiketoimintaa
Miten tekoäly on jo vaikuttanut ja tulee vaikuttamaan myyntiin ja markkinointiin? Entä mikä ihmeen AIQL?
CEO & Partner Sami Kettunen, Ceili - 9:50 Case: Ollaan itseämme fiksumpia yhdessä. Miltä aidosti yhtenäinen ja läpinäkyvä myyntiputki voivat näyttää?
Partner & Salesforce Architect Jani Nurminen, Ceili - 10:10 Case: Markkinoinnista ja myynnistä tuloksia samalta alustalta
Miten asiakkaamme ovat konkreettisesti yhdistäneet myynnin ja markkinoinnin, ja millaisia hyötyjä muutoksesta on irronnut?
Marketing Manager & Salesforce Consultant Julia Ryhänen, Ceili - 10:30 Verkostoituminen
- 11:00 Tilaisuus päättyy