NEXT RETAIL: DAGENS LÖSNINGAR & MORGONDAGENS TRENDER
Hur skapar vi lönsamhet och tillväxt i en bransch i ständig förändring? På detta dynamiska event arrangerat av Nexer och TEX! Sweden presenterar vi inte bara de senaste och hetaste trenderna i en rykande färsk uppdatering av den populära rapportserien Radical Retail, utan även konkreta lösningar som ger resultat idag. Genom expertinsikter, inspirerande case och spännande panelsamtal får du en inblick i de lösningar som stärker konkurrenskraften, maximerar kundupplevelsen och driver hållbar tillväxt. Oavsett om du vill effektivisera verksamheten, få koll på de senaste trenderna eller hitta nya affärsmöjligheter kommer du att få både inspiration och praktiska verktyg för att ta nästa steg. Välkommen att upptäcka framtidens retail – redan idag!
När: Torsdag 24 april, 09:30 – 15:30
Var: Textile Fashion Center, Borås
PROGRAM
09:30 – 10:00 | Fika och mingel
10:00 – 11:00 | Radical Retail update – Nexer och Kairos Future
Nexer och Kairos Future presenterar de senaste insikterna i form av en trend update av Radical Retail, en rapportserie med fokus på 2030 som fått stor uppmärksamhet. Utöver det retailers behöver beakta i framtiden, sätter vi nu också fokus på vad som redan är här 2025.
Talare: Jörgen Jedbratt, Kairos Future och Caroline Thorén Nexer Group
11:00 – 11:45 | Paneldiskussion: Trender enligt Radical Retail
Dialog med branschexperter kring insikter från Radical Retail trend update, samt erfarenheter inom trendområdena leds av moderator Sofie Bergbom.
– Jörgen Jedbratt, Senior Partner, Kairos Future
– Caroline Thorén, Retail Industry Partner, Nexer
– Therese Blom, eCommerce Manager, Lindex
– Magnus Månsson, VD, Bubbleroom
– Patrik Petersson, Affärsutvecklingschef, Gekås
– Linda Pimmeshofer, Change Retail
11:45 – 13:00 | Lunch och mingel
13:00 – 13:45 | Breakout session 1: Kundens förväntningar på kundresan
Försäljningskanaler är alla olika och experter pekar på att de ska användas utifrån den kontext och fördelar som kanalen har. Hur driver man customer lifetime value och en bra topline? Med fokus på goda exempel och lösningar modereras denna session av Caroline Thorén.
13:00-13:15 Patrik Petersson, Affärsutvecklingschef, Gekås
13:15-13:30 Therese Blom, eCom Manager, Lindex
13:30-13:45 Dialog och insikter diskuteras med Patrik och Therese samt expert från Nexer
13:00 – 13:45 | Breakout session 2: Effektiva och smarta processer
Radical Retail-rapporten pekar på att logistik, supply chain och kopplingen till försäljning är avgörande för att fortsätta vara relevant och för att kunna generera goda resultat. Sofie Bergbom leder en diskussion om trenderna i gästernas verksamheter samt goda exempel och lösningar inom området.
– Elin Källberg, Supply Chain Manager, J.Lindeberg
– Peter Hietala, Grundare, Inretrn
– Anders Urhed, Senior Advisor, Proflow
– Mette Hå Johanssen, Nexer
14:00 – 14:50 | AI och datas roll i transformationen
Som avslutning fokuserar vi på hur AI och data kan användas för att stödja affären, kundupplevelsen, effektiviteten och hållbarhetsutvecklingen (twin-transition).
Linda Pimmeshofer delar med sig av viktiga områden inom AI och affärsutveckling som skapar effektivitet och affärsvärde. Paneldiskussion leds sedan av Linda med:
– Erik Hedlund, Business Development, Eton Group
– Maria Wahlgren, Nexer
– Expert från Nexer
14:50-15:30 | Avslutning och kaffe
Biljetten inkluderar:
- 4 h inspirerande föreläsningar
- Kaffe och enkel fika vid ankomst
- Lunch inkl. dricka och kaffe på maten (när du anmäler dig anger du ev. matpreferenser)
- Kaffe efter sista föreläsningen.
Biljettpris: 800 kr per person
Gå 3 betala för 2: 1600 kr
Om Nexer
Nexer Group är ett globalt techbolag med rötter i svensk entreprenörsanda och innovationskraft. Nexer har 2500 experter i 16 länder och stöttar idag några av världens största och mest krävande bolag med expertis inom digital transformation, IT, tech och R&D.
Om TEX Sweden
TEX! by Marketplace Borås är en plattform för det textila näringslivet i Västsverige, med syfte att generera affärsnytta för Marketplace Borås medlemmar samt att skapa mötesplatser, fysiskt och digitalt, där våra medlemmar kan ta del av det senaste och dela erfarenheter med branschkollegor.